Versterk en versoepel je heupspieren om pijn en blessures te voorkomen
Therapie · 09. oktober 2023
Zwakke en stijve heupspieren zijn problematisch voor de heup en omliggende regio’s. Wanneer je zwakke of stijve heupspieren hebt kan je last krijgen van pijn en blessures. Aan de heup, maar je hebt ook eerder kans op lage rugklachten en knieklachten wanneer je spieren in disbalans zijn.
RSI, hoe kun je het voorkomen?
Therapie · 22. februari 2023
Veel mensen hebben een baan waarbij ze uren achter elkaar in dezelfde houding (moeten) zitten of herhaaldelijk dezelfde beweging moeten uitvoeren. Deze houding of herhaalde bewegingen kunnen klachten veroorzaken. Melanie vertelt er hier meer over

Knieklachten? Dit kun je er aan doen
Therapie · 16. februari 2023
Kampt u al enige tijd met knieklachten? Of bent u een fanatiek hardloper en wilt u graag blessures voorkomen? Dan zijn er enkele punten die van belang zijn om rekening mee te houden, om knieklachten te voorkomen/verminderen!
Chronische pijn en fysiotherapie
Therapie · 15. oktober 2022
Sommige mensen hebben maanden- of jarenlang last van pijn of van ander soort lichamelijke klachten. Dit is hinderlijk en bepaald niet fijn. Soms kan het zelfs zo’n impact op het leven hebben dat de persoon in kwestie aan (bijna) niets anders meer kan denken en het leven steeds meer om de (pijn)klachten gaat draaien.

Bewegen met spanningshoofdpijn of migraine
Therapie · 02. september 2022
Regelmatig bewegen heeft een positief effect op je fysieke en mentale welzijn! Migraine of spanningshoofdpijn hoeft dit niet te belemmeren. Je zult zelfs zien dat wanneer je hebt bewogen je je wat beter voelt en misschien zelfs minder last hebt van de pijn.
Schouder(in)stabiliteit
Therapie · 05. augustus 2022
Je schouder is het meest beweeglijke gewricht in je lichaam. Hierdoor is de schouder ook gevoeliger voor instabiliteitsklachten. Wat kun je het beste doen bij schouderklachten?

Leefstijl als medicijn
Therapie · 16. maart 2022
Zo lang mogelijk gezond zijn én blijven, dat wil toch iedereen? Melanie legt uit waarom je hele leefstijl dan meetelt.
Therapie · 14. maart 2022
Osteoporose. Een duur woord voor botontkalking. Melanie legt hier uit waar je op moet letten en wat de fysiotherapeut voor je kan doen.

Bewegen en je mentale gezondheid
Therapie · 30. november 2021
Sporten zorgt ervoor dat je beter in je vel zit. Lichamelijk, maar ook geestelijk!
Leefstijl en gezondheid
Therapie · 23. november 2021
Wil jij je leefstijl aanpakken? Lees hier wat kan de fysiotherapeut kan doen voor jou.

Meer weergeven