Leefstijl als medicijn
Therapie · 16. maart 2022
Zo lang mogelijk gezond zijn én blijven, dat wil toch iedereen? Melanie legt uit waarom je hele leefstijl dan meetelt.
Therapie · 14. maart 2022
Osteoporose. Een duur woord voor botontkalking. Melanie legt hier uit waar je op moet letten en wat de fysiotherapeut voor je kan doen.

Versterk en versoepel je heupspieren om pijn en blessures te voorkomen
Therapie · 20. januari 2022
Zwakke en stijve heupspieren zijn problematisch voor de heup en omliggende regio’s. Wanneer je zwakke of stijve heupspieren hebt kan je last krijgen van pijn en blessures. Aan de heup, maar je hebt ook eerder kans op lage rugklachten en knieklachten wanneer je spieren in disbalans zijn.
Bewegen en je mentale gezondheid
Therapie · 30. november 2021
Sporten zorgt ervoor dat je beter in je vel zit. Lichamelijk, maar ook geestelijk!

Leefstijl en gezondheid
Therapie · 23. november 2021
Wil jij je leefstijl aanpakken? Lees hier wat kan de fysiotherapeut kan doen voor jou.
Werk(plek)gerelateerde klachten
Therapie · 16. juni 2021
Veel mensen hebben een baan waarbij ze uren achter elkaar in dezelfde houding (moeten) zitten of herhaaldelijk dezelfde beweging moeten uitvoeren. Deze houding of herhaalde bewegingen kunnen klachten veroorzaken. Melanie vertelt er hier meer over

Myofaciaal Pijn Syndroom
Therapie · 09. juni 2021
Onder het myofasciaal pijnsyndroom verstaat men klachten aan het lichaam te wijten aan myofasciale verklevingen en/of triggerpoints. Hoe dit komt en, belangrijker nog, hoe je ervan af komt leg ik je graag uit: Wat is fascia? Fascia is het bindweefsel dat alles in het lijf met elkaar verbindt. Het netwerk van fascia bestaat uit ketens die met elkaar verbonden zijn en daardoor kunnen verschillende regio’s invloed op elkaar hebben. Het kan zo zijn dat de fascia op een bepaalde plek niet goed...
Bewegen met de ziekte van Parkinson
Therapie · 24. mei 2021
Sporten hoeft niet altijd iets te zijn voor als je gezond bent. Juist met bepaalde lichamelijke klachten is sporten/bewegen heel belangrijk. Zoals met Parkinson

Lage rugklachten
Therapie · 07. april 2021
Lage rugpijn, daar wil je natuurlijk zo snel mogelijk vanaf! Wanneer ga je naar de fysiotherapeut en wat kun je van hem of haar verwachten?
Knieklachten? Dit kun je er aan doen
Therapie · 31. maart 2021
Kampt u al enige tijd met knieklachten? Of bent u een fanatiek hardloper en wilt u graag blessures voorkomen? Dan zijn er enkele punten die van belang zijn om rekening mee te houden, om knieklachten te voorkomen/verminderen!

Meer weergeven