Werk(plek)gerelateerde klachten
Therapie · 16. juni 2021
Veel mensen hebben een baan waarbij ze uren achter elkaar in dezelfde houding (moeten) zitten of herhaaldelijk dezelfde beweging moeten uitvoeren. Deze houding of herhaalde bewegingen kunnen klachten veroorzaken. Melanie vertelt er hier meer over
Myofaciaal Pijn Syndroom
Therapie · 09. juni 2021
Onder het myofasciaal pijnsyndroom verstaat men klachten aan het lichaam te wijten aan myofasciale verklevingen en/of triggerpoints. Hoe dit komt en, belangrijker nog, hoe je ervan af komt leg ik je graag uit: Wat is fascia? Fascia is het bindweefsel dat alles in het lijf met elkaar verbindt. Het netwerk van fascia bestaat uit ketens die met elkaar verbonden zijn en daardoor kunnen verschillende regio’s invloed op elkaar hebben. Het kan zo zijn dat de fascia op een bepaalde plek niet goed...

Bewegen met de ziekte van Parkinson
Therapie · 24. mei 2021
Sporten hoeft niet altijd iets te zijn voor als je gezond bent. Juist met bepaalde lichamelijke klachten is sporten/bewegen heel belangrijk. Zoals met Parkinson
Lage rugklachten
Therapie · 07. april 2021
Lage rugpijn, daar wil je natuurlijk zo snel mogelijk vanaf! Wanneer ga je naar de fysiotherapeut en wat kun je van hem of haar verwachten?

Knieklachten? Dit kun je er aan doen
Therapie · 31. maart 2021
Kampt u al enige tijd met knieklachten? Of bent u een fanatiek hardloper en wilt u graag blessures voorkomen? Dan zijn er enkele punten die van belang zijn om rekening mee te houden, om knieklachten te voorkomen/verminderen!
Is zitten het nieuwe roken?
Therapie · 29. maart 2021
Is zitten het nieuwe roken? Er is zelfs een boekje over geschreven. Maar hoe zit het nou eigenlijk?

Valpreventie
Therapie · 17. maart 2021
Helaas is het zo dat er dagelijks in Nederland een heleboel ouderen door een valpartij een botbreuk op lopen. Door regelmatig je balans en kracht te oefenen is hier iets aan te doen.
Bewegen, goed voor je geheugen!
Therapie · 06. maart 2021
Sporten en actief zijn is goed voor je lijf, dat is natuurlijk geen nieuwtje. Wist je ook dat je je brein traint wanneer je actief bent?

Zelfzorg in coronatijd
Therapie · 05. maart 2021
In deze stressvolle tijden is het belangrijk om goed voor jezelf te blijven zorgen. Zorg dus dat je je dagelijkse routine aanhoudt, ook al zijn je dagelijkse bezigheden nu misschien anders dan voor de crisis.
Therapie · 15. oktober 2020
Mededeling over de kleedkamers en de douches

Meer weergeven